jan 10

De beste methoden van snel afvallen en veel vet verbranden

Het is januari. Veel mensen willen afrekenen met de decemberkilo’s en op een veilige manier snel afvallen. Hoe kun je nu snel afvallen en vet verbranden, zonder dat het je uiteindelijk de kop kost? Zonder dat je weer op je oude gewicht komt en zonder dat je al teveel hoeft af te zien?

Het blijkt niet altijd even makkelijk om snel af te vallen. Laat staan om vet te verbranden. De beste methoden die het enigszins draaglijk houden, vind je hier.

 

Vet verbrandenVet verbranden doe je in de sportschool

Wil je effectief vet verbranden? Je metabolisme komt pas goed op gang in de sportschool. Ga aan de ringen hangen, probeer gewicht te heffen, doe buikspieroefeningen en leef je uit op de cardio-apparatuur van de sportschool.

Kortom: de enige manier om effectief vet te verbranden en je metabolisme ongenadig aan het werk te zetten is door heel fanatiek te gaan bewegen.

Nu zullen veel mensen denken dat dit niet de makkelijkste manier is van snel afvallen. Wellicht is het niet de makkelijkste, maar het is wel een heel effectieve manier. Echter, het gemak dient de mens. Dat is waarschijnlijk de reden dat de sportscholen in januari overbevolkt lijken, maar er van veel mensen in februari geen spoor meer te bekennen is.

 

Snel afvallen met minder vet

Het klinkt wederom logisch, maar echt snel afvallen doe je door minder vet te eten. En dan is het vooral zaak om te letten op calorieën. In december heb je veel pepernoten op (5 suikerklokjes voor een handje pepernoten), speculaas (idem dito, boordevol suikers), marsepein (is suiker) en chocoladeletters gegeten met Sinterklaas en kon je met Kerst je geluk op met kransjes en andere lekkernijen om het jaar af te sluiten met (vette) oliebollen, Berliner bollen en appelflappen.

Het mag duidelijk zijn: december heeft je veel vet opgeleverd.

Nu gaat het tij keren. Gezond eten is hierbij het credo. Dat hoeft niet moeilijk te zijn, zolang je over enig doorzettingsvermogen beschikt en gedisciplineerd genoeg bent om je aan een dieet te houden.

Probeer vette hapjes en tussendoortjes te laten staan of vervang ze door gezonde versnaperingen. Minder met sapjes, frisdrank en alcohol. Dat kan heel makkelijk door, voordat je iets ‘lekkers’ drinkt, een glas water te drinken. De meeste dorst is dan al weg en je hebt genoeg aan een glaasje lekkers.

 

Bewegen helpt altijd

De laatste methode die je zal helpen om snel weer af te vallen en op gewicht te komen is een methode die je vetverbranding altijd stimuleert: bewegen. Beweeg waar en wanneer het maar binnen de mogelijkheden ligt. Op de fiets of lopend naar het werk en boodschappen doen, een avondwandeling (ook al is het koud!), toch naar de sportschool of een sport zoeken die je leuk vindt, op je werk ook vaker een wandeling maken, de trap pakken en de lift laten voor wat hij is. Ga zo maar door.

Wil je meer bewegen? Er zijn op het internet heel veel challenges te vinden. Bijvoorbeeld de in 31 dagen weer strak challenge. Zoek er naar en je vindt de beste manieren en schema’s die je helpen om in de maand januari af te rekenen met de kilo’s van december.

Decemberkilos

Conclusie

Het is voor veel mensen de gewoonte om in januari af te vallen, omdat december nu eenmaal een feestmaand is waarin lekker veel en ongezond gegeten wordt. De kilo’s vliegen er echter makkelijker aan dan dat ze er af vliegen. Toch kan een bezoekje aan de sportschool al wonderen doen voor je vet verbranden. Wil je er nog meer uithalen? Ga dan gezonder eten, wat ook heel eenvoudig is door te voeren. Tot slot is beweging het sleutelwoord. Doe er zoveel mogelijk van en je zal zien dat je in januari in staat bent af te rekenen met die vervelende kilo’s die je van december gekregen hebt.

sep 16

Het Dukan eiwitdieet

Dukan eiwitdieetEr zijn veel bekende diëten afkomstig uit Frankrijk. Denk bijvoorbeeld aan het Montignac dieet, waar eerder een bericht over verscheen. Ook het eiwitdieet van dokter Dukan is afkomstig uit Frankrijk. In Frankrijk verschenen van zijn hand meerdere boeken over hoe je gezonder kan leven. Het eiwitdieet is een typisch voorbeeld van een effectief dieet. De basis van het eiwitdieet van dokter Dukan is een onderzoek dat deze Franse arts hield onder een groot aantal mensen. Hij leerde daarvan wat de betekenis van eiwitrijke voeding is en hoe die voeding kan helpen bij het verliezen van gewicht op een vriendelijke en pijnloze wijze.

 

Wat is het eiwitdieet?

Een eiwitdieet gaat uit van het eten van meer eiwitten. Je eet zoveel eiwitten dat je een verzadigd en goed gevoel krijgt en geen honger meer hebt, maar eigenlijk heb je weinig energie binnen gekregen. De energie die je van eiwitten krijgt wordt direct aangebroken door je lichaam om spiermassa te herstellen. Dat is erg voordelig, want op die manier wordt huidige spiermassa versterkt en zal je sneller vet gaan verbranden. Een goed eiwitdieet is gebalanceerd, zoals dat van dokter Dukan, en voorziet in optimale voeding. Die voeding wordt stapsgewijs aangeleerd en in stand gehouden om te voorkomen dat oude, slechte gewoontes weer terugkeren.

 

Het dokter Dukan dieet

Het dieet van dokter Dukan is in de vorige eeuw ontstaan nadat Pierre Dukan onderzoek heeft gedaan naar de voedingsgewoontes van veel mensen. Hij legde die voedingspatronen naast elkaar en deed een belangrijke ontdekking: de mensen die veel eiwitten aten vielen het meeste af of waren al het slankst. Hij ging verder kijken en vond waar eiwitten in zaten: vlees, vis, kip, gevogelte, lijnzaad en chiazaad. Op basis van die eiwitrijke producten ging de Franse dokter op zoek naar recepten die eiwitrijk zouden zijn. Vandaag de dag zijn eiwitrijke recepten niet meer weg te denken.

 

Eiwitrijk koken

Vervolgens schreef dokter Pierre Dukan een aantal boeken waarin hij mensen leerde om op zoek te gaan naar meer eiwitten in hun voeding en eiwitrijk te gaan koken. Die boeken werden in talloze landen vertaald en momenteel dient het Dukan dieet miljoenen mensen die bezig zijn met afvallen. Ook worden er veel andere diëten geschreven op de theorieën die dokter Dukan ooit bedacht heeft. Zijn gedachtegoed blijft zich dus alsmaar ontwikkelen.

 

Het eiwitdieet volgen

Het eiwitdieet is niet moeilijk om te volgen, wat ook een groot deel verklaart waarom het zo’n enorm succes is. Wie het eiwitdieet volgt hoeft niet wakker te liggen van de honger, want de eiwitten voorzien in een continu verzadigd gevoel. Ook worden spieren sneller hersteld en zal men zich sneller fit voelen door veel eiwitten te eten. Daarbij is het steeds makkelijker om eiwitrijk te gaan koken, daar er heel veel recepten te vinden zijn die voorzien in de eiwitbehoefte.

Veel sporters volgen een eiwitdieet, vaak op basis van eiwitpoeder en eiwitshakes, om in spiermassa toe te nemen. Vooral onder mensen die willen droogtrainen (wat betekent dat ze geen vet meer willen hebben rond hun spieren) zijn eiwitten erg populair.

 

Oudere berichten «